Kuidas käituda haigestumise korral?

Kergema haigestumise korral piisab tavaliselt kodusest ravist. Nõuandeid koduste ravivõtete kohta leiad veebist tervisekassa.ee/kodune-ravi. Nõu võid alati küsida ka apteekrilt. Tervisemurega pöördu oma perearstikeskusesse või helista perearsti nõuandetelefonile 1220*, kust saad kiiret nõu ja vajalikud suunised edasiseks raviks.

Enne pöördumist tutvu võimalusel oma perearstikeskusekodulehega. Sageli on kodulehe kaudu võimalik:

  • saata oma terviseprobleemi kirjeldus
  • tellida kordusretsepti
  • alustada ja lõpetada haigus- ja hoolduslehte
  • esitada soovi vaktsineerimiseks
  • esitada soovi tervisetõendi saamiseks.

*1220 numbrile helistades kehtib kõneteenusenumbri tavatariif ja hind kujuneb vastavalt helistaja telefonioperaatorile (Elisa, Tele2, Telia jt).

Suhtlus perearstikeskusega

  • Kui perearstikeskus saab Sinu pöördumise kätte kodulehe kaudu, saad murele kõige mugavamalt vastuse ja vajadusel suunatakse Sind vastuvõtule.
  • Enamasti on perearstikeskuses Sinu esmane kontakt pereõde, kes hindab Su terviseseisundit, ravivajadust ja annab nõu kergemate terviseprobleemide korral. Arsti vastuvõtule pääsemise kiiruse määrab Sinu tervisemure tõsidus.
  • Kui perearstiga on vastuvõtuaeg kokku lepitud, siis tule vastuvõtule õigeks ajaks.
  • Enne vastuvõttu mõtle oma tervisemurekorralikult läbi ja pane tähtsamad asjad kirja. Nii saad vastuvõtu ajal kõik vajaliku läbi arutada ja vastuvõtt jääb planeeritud aja sisse.
  • Kui Sa ei saa vastuvõtule tulla, siis teata sellest perearstikeskusele aegsasti.
  • Kui perearst ei pea vajalikuks Sulle teatud analüüse või uuringuid teha, siis palun usalda tema otsust.
  • Usalda oma pereõde ja perearsti ning pea kinni Sulle antud ravijuhistest.
  • Ole hea ja suhtle oma pereõe ja perearstiga nende tööajal, seejuures on oluline kahepoolselt viisakas ja lugupidav suhtlus.
© OÜ Koosa Perearstikabinet